Online People, co-founder

 

Magda Divišová se přes osm let pohybuje v ecommerce, zejména mezi eshopy, online agenturami a velkými retailisty, kteří vstupují na internetový trh. Čtvrtým rokem také moderuje projekt Eshopista, cyklus oborových konferencí mezi špičkami českého internetu.

 

Prozraďte nám něco o sobě & proč jste přijal/a pozvání na konferenci?

Pracovně se dlouhodobě pohybuji v internetovém byznysu, který je nesmírně rychlý ve všech ohledech. Internetoví podnikatelé jsou obecně velmi vstřícní vůči požadavkům zaměstnanců. Díky technologiím zpravidla nabízí nesmírnou flexibilitu např. v tom, odkud mohou zaměstnanci pracovat. Přesto ale i v této branži přetrvávají často významné platové rozdíly jako v tradičnějších oborech. Je tedy evidentní, že vyšší platy žen nejsou o segmentech ekonomiky, ve kterých ženy pracují, ale spíše o jejich – našich – hlavách. Proto mi konference EPD přijde jako nesmírně potřebná iniciativa a jsem ráda, že mohu být její součástí.

K čemu Vám peníze skutečně slouží? Jak proměníte peníze na hojnost v jiných oblastech Vašeho života? Co pro Vás znamená hojnost?

Jednoznačně pocit vnitřní svobody a luxusu neřešit, jestli jdu ve městě na kafe nebo si koupím časopis. Na to navazuje pocit, že tyto prostředky využíváte ve prospěch ostatních, ať už lidí ze svého okolí nebo těm potřebným. Věřím, že ten, kdo dává dárky, je vždycky šťastnější než ten, kdo je dostává.

Jakou nejcennější radu ohledně peněz byste dali dceři? (vnučce?)

V praktické rovině určitě „součástí všeobecné vzdělanosti i je finanční gramotnost“ a v širším kontextu „peníze nejsou cíl, ale prostředek pro..“